ULFTSE BADMINTON CLUB

De gezelligste badmintonclub uit het oosten!

CLUB INFO

De Ulftse Badminton Club (UBC) is opgericht op 5 april 1976 en kreeg koninklijke goedkeuring op 10 juni 1976 (nr. 63). De vereniging bestond toentertijd uit ongeveer 60 leden en had 1 seniorencompetitieteam.
In de loop der jaren is er veel veranderd. Op het hoogtepunt in de jaren 80 waren er zo’n 140 leden. Momenteel telt UBC ongeveer 110 leden en zijn er 3 seniorenteams (uitkomend in de Nederlandse Bondscompetitie), 1 recreantenteam en 4 jeugdteams in de (net nieuw opgezette) jeugdcompetitie) actief.
Zowel jeugd als senioren, competitie spelend of recreatief, iedereen kan lid worden van UBC. Op de woensdagavond (= clubavond) kunnen alle groepen op 9 banen terecht in onze fraaie sporthal De IJsselweide. Daarnaast is ook er ook op de vrijdagavond op 3 banen gelegenheid tot spelen. Op zaterdagmiddag vindt de jeugd- en deels de seniorencompetitie plaats.
Jeugd
De jeugd is verdeeld in 3 groepen. De groepen trainen van 18:30 tot 19:30 uur.
Senioren (competitie of recreatief)
Behoor je niet meer tot de jeugd, ook dan is er natuurlijk volop ruimte voor je om te komen sporten. Op de vaste verenigingsavond (woensdagavond) kun je een shuttletje komen slaan (vanaf 19.30 uur) en deelnemen aan een van de vele groepstrainingen, verdeeld in beginners en gevorderden. De trainingen worden verzorgd door eigen leden, die zelf ook nog vaak actief zijn. Het spelletje is hun met de paplepel ingegeven.
Kom gerust een keer langs op de woensdagavond om te zien of je het leuk vindt. In badmintonnend Nederland is met name behoefte aan dames. Ook UBC is nar hen op zoek. Ieder potentieel lid mag 3 keer gratis meedoen, voordat je je aanmeldt als lid.

Voor algemene info en aanmelden als lid:

Janou Thuis
Van Gelderstraat 36